Dostojewski Fiodor (1821-1881)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Proza
(19)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Dukla
(20)
Autor
Zarawska Patrycja (1970- )
(210)
Steel Danielle (1947- )
(172)
Roberts Nora (1950- )
(152)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(145)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(117)
Dostojewski Fiodor (1821-1881)
(-)
Fabianowska Małgorzata
(106)
Sandemo Margit (1924-2018)
(102)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(96)
Disney Walt (1901-1966)
(94)
Prus Bolesław (1847-1912)
(94)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(92)
Christie Agatha (1890-1976)
(90)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(83)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(82)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(80)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(79)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(79)
Zimnicka Iwona (1963- )
(75)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(74)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(74)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(69)
Drewnowski Jacek
(68)
Górski Wojciech
(68)
King Stephen (1947- )
(68)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(68)
Masterton Graham (1946- )
(66)
Mróz Remigiusz (1987- )
(61)
Rozwadowski Stanisław
(61)
May Karl (1842-1912)
(60)
Tuwim Julian (1894-1953)
(60)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(59)
Głowińska Anita
(58)
Szulc Andrzej
(58)
Lingas-Łoniewska Agnieszka (1972- )
(56)
Mazan Maciejka
(56)
Marlier Marcel (1930-2011)
(54)
Siewior-Kuś Alina
(54)
Spirydowicz Ewa
(54)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(53)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(53)
Polak Kamil
(52)
Astley Neville
(51)
Cussler Clive (1931- )
(51)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(50)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(50)
Horst Jørn Lier (1970- )
(49)
Webb Holly
(49)
Godula Patrycja
(48)
Michalak Katarzyna (1969- )
(48)
Baker Mark (1959- )
(47)
Kraśko Jan (1954- )
(47)
Sandemo Margit (1924-2018). Saga o ludziach lodu
(47)
Marciniakówna Anna
(46)
Mortka Marcin (1976- )
(46)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka (1964- )
(46)
Przybyłek Agata
(46)
Wilusz Tomasz
(46)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(44)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(44)
Jaczewska Edyta
(44)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(44)
Williams Sophy
(44)
Fabisińska Liliana (1971- )
(43)
Pintara Maciej
(43)
Praski Łukasz
(43)
Wilczyńska Karolina (1973- )
(43)
Jax Joanna (1969- )
(42)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(42)
Nawrot Bogumiła
(42)
Ochab Janusz (1971- )
(42)
Siesicka Krystyna (1928- )
(42)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(42)
Cholewińska-Szkolik Aniela
(41)
Fox Marta (1952- )
(41)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(41)
Nesme Alexis
(41)
Berkane Nadia (1973- )
(40)
Busquets Carlos
(40)
Clark Brenda
(40)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(40)
Palmer Diana (1946- )
(40)
Rodziewiczówna Maria (1864-1944)
(40)
Szal Marek
(40)
Coelho Paulo (1947- )
(39)
Gruca Magdalena
(39)
MacLean Alistair (1922-1987)
(39)
Mirek Krystyna
(39)
Szekspir William (1564-1616)
(39)
Szulc Marian
(39)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(38)
Dobrowolski Patryk
(38)
Kownacka Maria (1894-1982)
(38)
Coben Harlan (1962- )
(37)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(37)
Kledzik Emilia (1982- )
(37)
Myśliwy Agnieszka
(37)
Nowak Ewa (1966- )
(37)
Olejnik Donata
(37)
Pilipiuk Andrzej (1974- )
(37)
Stefaniuk Małgorzata
(37)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
1801-1900
(20)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Przynależność kulturowa
Literatura rosyjska
(20)
Temat
Dostojewski, Fiodor (1821-1881)
(2)
Temat: dzieło
Zbrodnia i kara
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Europa Zachodnia
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(13)
Powieść psychologiczna
(11)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(2)
Fantastyka
(1)
Literatura podróżnicza
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Podróże i turystyka
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dwa opowiadania Dostojewskiego zawarte w tomie to prawdziwe arcydzieła. W "Białych nocach" występuje charakterystyczna dla wczesnej twórczości pisarza postać naiwnego marzyciela pogrążonego w wydumanym przezeń świecie, którego iluzoryczność zostaje w końcu brutalnie obnażona. "Łagodna" to studium psychologiczne mężczyzny, którego żona popełniła samobójstwo. Wzburzony - usiłuje uporządkować myśli i dociec, dlaczego tak się stało.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.161.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Koliber)
"Biedni ludzie" to dramat uczuć, które nie mają racji bytu w nędznej wegetacji urzędnika n-tej kategorii. Bohaterem powieści jest biedny urzędnik o gołębim sercu, niemłody, śmieszny i lekceważony przez wszystkich. Ów biedaczyna pozwala sobie na luksus kochania - bezinteresownie - i ochraniania przedmiotu swych uczuć przed zasadzkami i trudami życia, luksus opłacany głodowaniem i upokorzeniami. Dramat ten przypomina atmosferą słynny "Szynel" Gogola, Dostojewski w osobie Dziewuszkina rozwija jak gdyby i kontynuuje temat gogolowski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.161.1-3/M [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielka powieść rosyjskiego mistrza w nowym przekładzie. W Rosji nastają niepewne czasy. Gdy ruch rewolucyjnych demokratów zyskuje na sile, ożywają rozmaite ideologie - groźne, zachłanne, niedorzeczne. Na frontach walk lewicowych idealistów i konserwatywnego establishmentu rodzi się terroryzm... Biesy to brutalnie szczera opowieść o politykach i myśli społecznej nie tylko dziewiętnastowiecznej Rosji - to uniwersalne ostrzeżenie przed złem zaklętym w marzeniach o powszechnym szczęściu dla wszystkich ludzi. Dostojewski pisze mądrze i ironicznie. Staje w obronie zwykłego człowieka, którego różni owładnięci przez diabła ideolodzy próbują przyciąć na miarę własnych pomysłów. A jednocześnie zapowiada totalitarne koszmary XX wieku, które straciły jednostkę z pola widzenia... Nowy przekład Adama Pomorskiego pozwala ponownie rozsmakować się w prozie wielkiego klasyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.161.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasyka Powieści)
Uznana za arcydzieło ostatnia powieść Dostojewskiego. Opowiada dzieje trzech braci, których łączy tragedia: zabójstwo ojca. Każdy z nich, obciążony własnymi winami, kierowany emocjami i pożądaniem, na swój sposób usiłuje odnaleźć miejsce w mrocznej mozaice rodziny Karamazowów. Powieść rosyjskiego mistrza jest uznawana za jedno z największych dzieł w historii literatury. Obok wątków obyczajowych porusza fundamentalne problemy, z którymi zmaga się ludzkość: pytanie o istnienie Boga w racjonalnym świecie, trwałość wartości w obliczu zmian i nieświadome krążenie człowieka między złem i pokutą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.161.1-3/M [Magazyn], 821.161.1-3 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Fiodor Dostojewski był hazardzistą, podobnie jak główny bohater jego opowieści Aleksy Iwanowicz. Gracza napisał niewiarygodnie szybko, w ciągu miesiąca, by spłacić swoje karciane długi. Książka zawiera wiele autobiograficznych motywów, m.in. obsesyjnego uczucia do kobiecy, stanowiącego dla bohatera namiętność równie niebezpieczną jak hazard. Obiekt jego uczuć ma na imię Polina, dokładnie tak, jak ówczesna towarzyszka pisarza, Polina Susłowa. Fikcyjne miejsce akcji - Ruletenburg także przypomina Baden-Baden, Wiesbaden czy Marienbad. W tamtejszych kasynach Dostojewski spędził wiele czasu w pierwszej połowie lat sześćdziesiątych XIX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.161.1-3/M [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idiota - powieść Fiodora Dostojewskiego w czterech częściach, napisana w okresie między 14 września 1867 roku a 17 stycznia 1869 roku. Pierwsza redakcja powieści powstała między 14 września a 4 grudnia 1867 roku, druga ľ po 18 grudnia 1867 roku. Po drugiej redakcji dzieło było w istocie zupełnie nową książką ľ z innymi postaciami i innym głównym wątkiem fabularnym. Pierwsze trzy części Idioty oraz rozdziały I ľ VII części czwartej ukazały się w czasopiśmie Russkij Wiestnik w roku 1868. Reszta powieści została wydrukowana oddzielnie jako dodatek do tego czasopisma w lutym 1869 roku. Pierwsze i jedyne za życia Dostojewskiego wydanie książkowe Idioty ukazało się w 1869 roku. W Polsce książka została wydana po raz pierwszy w 1928 roku w tłumaczeniu Heleny Grotowskiej, przez Towarzystwo Wydawnicze "Rój" (Teodor Dostojewski, Dzieła, seria 2, tom I i II pod redakcją Melchiora Wańkowicza, poprzedzone studium Andrzeja Struga). Początkowo powieść miała nosić tytuł Książę Myszkin. W czasie, gdy powstawał Idiota, Dostojewski pisał w liście: "Chodzi mianowicie o przedstawienie absolutnie doskonałego człowieka. Moim zdaniem nie może być nic trudniejszego, zwłaszcza w naszych czasach. (...) Już dawniej idea ta pojawiała mi się w głowie jako pewien przebłysk obrazu artystycznego, nie chciałem jednak, aby stanowiła tylko część czegoś, potrzebowałem jej jako całości." Na podstawie powieści zostało nakręconych kilka filmów fabularnych, m.in. "Idiota" Akiry Kurosawy, "Nastazja" Andrzeja Wajdy i "Narwana miłość" Andrzeja Żuławskiego. Z napisów na początku filmu dowiadujemy się: "Dostojewski chciał nakreślić portret uczciwego i dobrego człowieka. Tytuł Idiota był ironią. Prawdziwie dobry człowiek bowiem w oczach innych jest uznawany za idiotę. To jest tragedia tej historii. Historii zrujnowanego, czystego człowieka."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.161.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zechcą mi czytelnicy wybaczyć, że tym razem zamiast Dziennika w jego zwykłej postaci daję tylko opowieść, ale naprawdę zabrała mi większą część miesiąca. W każdym razie proszę czytelników o pobłażliwość. A teraz co do samego opowiadania. Określiłem je jako äfantastyczne", mimo że uważam je za wysoce prawdziwe. Lecz element fantastyki jest tu istotnie, i to w samej formie opowiadania, co też uważam za konieczne wyjaśnić na wstępie. Rzecz w tym, że nie jest to ani opowiadanie, ani pamiętnik. Proszę sobie wyobrazić męża, który ma przed sobą na stole zwłoki żony, samobójczyni, która kilka godzin temu wyskoczyła oknem. Jest wzburzony, nie zdążył jeszcze skupić myśli. Chodzi po mieszkaniu i usiłuje zrozumieć, co się stało, äskupić myśli w jedno ognisko". W dodatku jest to niepoprawny hipochondryk, z gatunku tych, co to rozmawiają sami ze sobą. No i rozmawia sam ze sobą, opowiada o tym, co się stało, próbuje to sobie wyjaśnić. Mimo pozornej konsekwencji opowieści raz po raz popada on w sprzeczność zarówno logiczną, jak uczuciową. Usprawiedliwia się i oskarża żonę, i zbacza z tematu zapuszczając się w różne dygresje; a w tym wszystkim jest i prostactwo myśli i serca, i głębokie uczucie. Stopniowo, krok po kroku, rzeczywiście wyjaśnia sobie rzecz całą i skupia ämyśli w jedno ognisko". Szereg rozbudzonych wspomnień nieodparcie przywodzi go w końcu ku prawdzie, a prawda nieodparcie uszlachetnia jego umysł i serce. Pod koniec zmienia się nawet ton opowieści w porównaniu z jej chaotycznym początkiem. Prawda objawia się nieszczęsnemu dość jasno i wyraziście, przynajmniej dla niego samego. Taki jest temat. Oczywiście proces opowiadania trwa kilka godzin, z przerwami i wtrętami, w formie dość chaotycznej: narrator to mówi do siebie, to znów zwraca się jakby do niewidocznego słuchacza, do jakiegoś sędziego. Tak zresztą bywa zawsze w rzeczywistości. Gdyby mógł go posłuchać stenograf i wszystko od razu zapisać, zapis byłby nieco bardziej chropawy, mniej gładki niż u mnie, lecz wydaje mi się, że proces psychologiczny pozostałby chyba ten sam. Otóż właśnie to założenie o notującym wszystko stenografie (po którym ja bym opracował zapis) jest tym, co nazywam w tej opowieści pierwiastkiem fantastycznym. Ale coś podobnego w pewnej mierze stosowano już nieraz w literaturze: na przykład Wiktor Hugo w swoim arcydziele Ostatni dzień skazańca użył prawie takiego samego chwytu i choć nie wprowadził stenografa, dopuścił się jeszcze większego nieprawdopodobieństwa zakładając, że człowiek skazany na śmierć może (i ma czas) prowadzić notatki w ostatnim dniu życia, w ostatniej godzinie, ba Ś dosłownie w ostatniej minucie. Ale gdyby sobie na tę fantazję nie pozwolił, nie powstałby w ogóle utwór Ś najrealniejszy, najprawdziwszy ze wszystkich, jakie napisał.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.161.1-3/M [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W duszy bohaterów Dostojewskiego toczy się zawsze walka pomiędzy dobrem a złem. Wszyscy jego prawdziwi bohaterowie są ludźmi, w których zło walczy z dobrem, ale zenit ta walka osiąga właśnie w duszy głównego bohatera, tu Wyrostka (Młodzika) Wiersiłowa. Wyrostek to młody chłopak, syn tego Wiernisłowa, który kocha swego ojca, ale w końcu powieści nie może zdać sobie sprawy, czy jego ojciec jest bohaterem, czy łajdakiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.161.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.161.1-3, 821.161.1-3/M [Magazyn] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Osiem opowiadań Dostojewskiego, w których groza miesza się z humorem, a kpinę z miejskiego stylu życia przeplatają gorzkie realia ulicy. Petersburg na kartach rosyjskiego mistrza jest miastem widm i fantastycznych wydarzeń. Na cmentarzu w opowiadaniu Bobok zmarli toczą podziemne życie. Ma być ono wznioślejsze niż poprzednie, lecz zadawnione waśnie i prywatne ambicje nie umierają nigdy. Potulna to tragikomiczny portret związku, który od czułości i fascynacji, wśród wzajemnych oskarżeń, zmierza ku dramatowi. Sen Natomiast opisuje przygody człowieka, który po śmierci trafia do raju, ale nic nie jest takie, jak być powinno... Opowieści fantastyczne Dostojewskiego są nie tylko zabawne i poruszające. Badacze literatury uznają je za kluczowe dla twórczości autora. Pełne czarnego humoru i nieoczekiwanych rozwiązań, w swoim czasie wyznaczały całkiem nowe standardy łączenia realizmu z fantastycznością. Jest w tych utworach coś, co sam twórca określał jako nierealność rzeczywistości. Przypomnijmy sobie jego wielkie dzieła: Zbrodnię i karę, Idiotę, Biesy, Młodzika, Braci Karamazow; niemal wszystko dzieje się tam naprawdę, nie ma nic takiego, co by się dziać nie mogło zgodnie ze zdrowym rozsądkiem i świadectwem zmysłów - a jednak wydaje się to często całkowicie nierealne, ujrzane jakby w otoczce snu. Zapewne pisarz był realistą z wyboru, a fantastą z usposobienia. Czy może być coś fantastyczniejszego i bardziej zaskakującego - ba, często mniej wiarygodnego niż rzeczywistość? - zapytuje pisarz w swoich notatnikach. - Nigdy prozaik nie zdoła ukazać rzeczy tak niemożliwych jak te, które bez liku ukazuje nam co dzień rzeczywistość pod postacią spraw najzwyczajniejszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.161.1-3/M [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zechcą mi czytelnicy wybaczyć, że tym razem zamiast Dziennika w jego zwykłej postaci daję tylko opowieść, ale naprawdę zabrała mi większą część miesiąca. W każdym razie proszę czytelników o pobłażliwość. A teraz co do samego opowiadania. Określiłem je jako äfantastyczne", mimo że uważam je za wysoce prawdziwe. Lecz element fantastyki jest tu istotnie, i to w samej formie opowiadania, co też uważam za konieczne wyjaśnić na wstępie. Rzecz w tym, że nie jest to ani opowiadanie, ani pamiętnik. Proszę sobie wyobrazić męża, który ma przed sobą na stole zwłoki żony, samobójczyni, która kilka godzin temu wyskoczyła oknem. Jest wzburzony, nie zdążył jeszcze skupić myśli. Chodzi po mieszkaniu i usiłuje zrozumieć, co się stało, äskupić myśli w jedno ognisko". W dodatku jest to niepoprawny hipochondryk, z gatunku tych, co to rozmawiają sami ze sobą. No i rozmawia sam ze sobą, opowiada o tym, co się stało, próbuje to sobie wyjaśnić. Mimo pozornej konsekwencji opowieści raz po raz popada on w sprzeczność zarówno logiczną, jak uczuciową. Usprawiedliwia się i oskarża żonę, i zbacza z tematu zapuszczając się w różne dygresje; a w tym wszystkim jest i prostactwo myśli i serca, i głębokie uczucie. Stopniowo, krok po kroku, rzeczywiście wyjaśnia sobie rzecz całą i skupia ämyśli w jedno ognisko". Szereg rozbudzonych wspomnień nieodparcie przywodzi go w końcu ku prawdzie, a prawda nieodparcie uszlachetnia jego umysł i serce. Pod koniec zmienia się nawet ton opowieści w porównaniu z jej chaotycznym początkiem. Prawda objawia się nieszczęsnemu dość jasno i wyraziście, przynajmniej dla niego samego. Taki jest temat. Oczywiście proces opowiadania trwa kilka godzin, z przerwami i wtrętami, w formie dość chaotycznej: narrator to mówi do siebie, to znów zwraca się jakby do niewidocznego słuchacza, do jakiegoś sędziego. Tak zresztą bywa zawsze w rzeczywistości. Gdyby mógł go posłuchać stenograf i wszystko od razu zapisać, zapis byłby nieco bardziej chropawy, mniej gładki niż u mnie, lecz wydaje mi się, że proces psychologiczny pozostałby chyba ten sam. Otóż właśnie to założenie o notującym wszystko stenografie (po którym ja bym opracował zapis) jest tym, co nazywam w tej opowieści pierwiastkiem fantastycznym. Ale coś podobnego w pewnej mierze stosowano już nieraz w literaturze: na przykład Wiktor Hugo w swoim arcydziele Ostatni dzień skazańca użył prawie takiego samego chwytu i choć nie wprowadził stenografa, dopuścił się jeszcze większego nieprawdopodobieństwa zakładając, że człowiek skazany na śmierć może (i ma czas) prowadzić notatki w ostatnim dniu życia, w ostatniej godzinie, ba Ś dosłownie w ostatniej minucie. Ale gdyby sobie na tę fantazję nie pozwolił, nie powstałby w ogóle utwór Ś najrealniejszy, najprawdziwszy ze wszystkich, jakie napisał.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.161.1-3/M [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Arcydzieła Literatury Światowej)
Pisarz zawarł w powieści doświadczenia ze swego pobytu na katordze w Omsku, gdzie został zesłany za udział w socjalistycznym kole pietraszewców. Powieść nie jest jednak zwykłym zapisem wspomnień skazańca. Dostojewski doświadczenia własnego życia uczynił mottem, pretekstem do uniwersalnych rozważań o istocie i sekretach natury ludzkiej oraz do analizy motywów postępowania człowieka postawionego w sytuacji ekstremalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.161.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasyka Powieści)
Petersburg 1865 r. Po prospekcie Newskim sunął bogate powozy, z których wychylają się panie w przepysznych toaletach i eleganccy panowie. Jadą do teatru, opery, na bal, na bankiet... Tymczasem kilka przecznic dalej zupełnie inny świat - ciasne uliczki, pijani przechodnie, głodne i zaniedbane dzieci. Przy jednej z takich uliczek, zaułku Stolarnym, mieszka ubogi student, Rodion Raskolnikow. Boleje nad tym, że choć inteligentny i pełen planów, nie może się realizować z powodu braku pieniędzy. Tworzy nawet teorię, która powiedzie go do mieszkania starej lichwiarki po to, by zabić... Ale zbrodnia to dopiero początek trudnej i bolesnej historii Raskolnikowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (7 egz.)
Książka
W koszyku
(Klasyka Powieści)
Zbrodnia i kara. Petersburg 1865 r. Po prospekcie Newskim sunął bogate powozy, z których wychylają się panie w przepysznych toaletach i eleganccy panowie. Jadą do teatru, opery, na bal, na bankiet... Tymczasem kilka przecznic dalej zupełnie inny świat - ciasne uliczki, pijani przechodnie, głodne i zaniedbane dzieci. Przy jednej z takich uliczek, zaułku Stolarnym, mieszka ubogi student, Rodion Raskolnikow. Boleje nad tym, że choć inteligentny i pełen planów, nie może się realizować z powodu braku pieniędzy. Tworzy nawet teorię, która powiedzie go do mieszkania starej lichwiarki po to, by zabić... Ale zbrodnia to dopiero początek trudnej i bolesnej historii Raskolnikowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Dzieł Fiodora Dostojewskiego / Fiodor Dostojewski ; t.2)
Petersburg 1865 r. Po prospekcie Newskim sunął bogate powozy, z których wychylają się panie w przepysznych toaletach i eleganccy panowie. Jadą do teatru, opery, na bal, na bankiet... Tymczasem kilka przecznic dalej zupełnie inny świat - ciasne uliczki, pijani przechodnie, głodne i zaniedbane dzieci. Przy jednej z takich uliczek, zaułku Stolarnym, mieszka ubogi student, Rodion Raskolnikow. Boleje nad tym, że choć inteligentny i pełen planów, nie może się realizować z powodu braku pieniędzy. Tworzy nawet teorię, która powiedzie go do mieszkania starej lichwiarki po to, by zabić... Ale zbrodnia to dopiero początek trudnej i bolesnej historii Raskolnikowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (6 egz.)
Książka
W koszyku
(Lektury Szkolne z Opracowaniem)
Petersburg 1865 r. Po prospekcie Newskim sunął bogate powozy, z których wychylają się panie w przepysznych toaletach i eleganccy panowie. Jadą do teatru, opery, na bal, na bankiet... Tymczasem kilka przecznic dalej zupełnie inny świat - ciasne uliczki, pijani przechodnie, głodne i zaniedbane dzieci. Przy jednej z takich uliczek, zaułku Stolarnym, mieszka ubogi student, Rodion Raskolnikow. Boleje nad tym, że choć inteligentny i pełen planów, nie może się realizować z powodu braku pieniędzy. Tworzy nawet teorię, która powiedzie go do mieszkania starej lichwiarki po to, by zabić... Ale zbrodnia to dopiero początek trudnej i bolesnej historii Raskolnikowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Petersburg 1865 r. Po prospekcie Newskim sunął bogate powozy, z których wychylają się panie w przepysznych toaletach i eleganccy panowie. Jadą do teatru, opery, na bal, na bankiet... Tymczasem kilka przecznic dalej zupełnie inny świat - ciasne uliczki, pijani przechodnie, głodne i zaniedbane dzieci. Przy jednej z takich uliczek, zaułku Stolarnym, mieszka ubogi student, Rodion Raskolnikow. Boleje nad tym, że choć inteligentny i pełen planów, nie może się realizować z powodu braku pieniędzy. Tworzy nawet teorię, która powiedzie go do mieszkania starej lichwiarki po to, by zabić... Ale zbrodnia to dopiero początek trudnej i bolesnej historii Raskolnikowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Narodowa. Seria II, ISSN 0406-0636 ; nr 220)
Petersburg 1865 r. Po prospekcie Newskim sunął bogate powozy, z których wychylają się panie w przepysznych toaletach i eleganccy panowie. Jadą do teatru, opery, na bal, na bankiet... Tymczasem kilka przecznic dalej zupełnie inny świat - ciasne uliczki, pijani przechodnie, głodne i zaniedbane dzieci. Przy jednej z takich uliczek, zaułku Stolarnym, mieszka ubogi student, Rodion Raskolnikow. Boleje nad tym, że choć inteligentny i pełen planów, nie może się realizować z powodu braku pieniędzy. Tworzy nawet teorię, która powiedzie go do mieszkania starej lichwiarki po to, by zabić... Ale zbrodnia to dopiero początek trudnej i bolesnej historii Raskolnikowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zimowe notatki o wrażeniach z lata - czy warto przeczytać, co myślał Fiodor Dostojewski o Europejczykach, po swojej pierwszej podróży na Zachód? Berlin jest niewiarygodnie podobny do Petersburga. Te same proste jak szpaler ulice, te same zapachy, te same... (ale nie będę przecież wymieniał wszystkiego, co jest takie samo!). Bożeż Ty mój, myślałem, czy warto męczyć się dwie doby w wagonie, żeby zobaczyć to samo, od czego umknąłem?... Poza tym sami berlińczycy, wszyscy co do jednego, mieli takie niemieckie miny, że nie skusiwszy się nawet na freski Kaulbacha (o zgrozo!), czym prędzej drapnąłem do Drezna, żywiąc w duszy najgłębsze przekonanie, że do Niemca trzeba szczególnie się przyzwyczajać i że nie będąc przyzwyczajonym, bardzo trudno go znosić w większych ilościach... Rozsądku Francuz nie posiada, a nawet uważałby posiadanie go za największe dla siebie nieszczęście... - Wszystkie podobne, urągające cudzoziemcom zdania, nawet jeżeli się jeszcze dziś je spotyka, zawierają dla nas, Rosjan, coś nieodparcie przyjemnego... W Londynie można zobaczyć masy w takich rozmiarach i w takich warunkach, jak nigdzie na świecie. Opowiadano mi na przykład, że w nocy z soboty na niedzielę pół miliona robotników i robotnic wraz z dziećmi zalewa całe miasto, skupiając się specjalnie w niektórych dzielnicach, i przez całą noc, aż do piątej rano, święcą sabat, to jest obżerają się i upijają jak bydlęta - za cały tydzień. Wszyscy przepuszczają cały tygodniowy zarobek, zdobyty ciężkim, potępieńczym trudem... Wszyscy są pijani, ale nie na wesoło, lecz ponuro, ciężko i jakoś dziwnie milcząco. Wszyscy chcą jak najprędzej upić się do nieprzytomności. Żony nie pozostają w tyle, upijają się razem z mężami; dzieci biegają i pełzają pomiędzy nimi...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Dukla
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 929 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej